Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, May 10, 2009

Street words

Dalam beberapa minggu aku mengajar aku dapat catch-up beberapa slangs budak2 sekolah aku. Penggunaan slangs ni bukan sahaja dpat menjmatkan masa ketika bercakap tetapi juga mampu mendapat title "cool dude" dan sekolah aku, murid2nye mmg terkenal dngan slang yang kadang pelik nak didengar. So ni la beberapa slang yang sempat aku belajar dari students aku

1. Serong - budak ponteng sekolah/kelas

2. Rodok- Budak2 gagster yang pakai songkok mcm yahudi mabuk dengan jalan kenkang2 dan
memegang pembaris berharga 30 sen sambil menjerit "RODOK CIKGU"

3.Jubin- Students perempuan yang buruk akhlaknya (paham2 je la)

4. Burger ayam- students perempuan yang berkulit putih dan mungil raut wajahnye (students cun)

5. Burger daging- Students perempuan yang berkulit gelap (students xlawa)

6. Burger ayam special- Students perempuan yang berkulit putih dan memliki "boobs" yang besar

7. Jumpe bos- nak g surau semayang

8. Kassim- penyelia petang yang merotan budak. kalo budak2 masalah nampak cikgu ni mmg
menjerit "kassim datang lari semua!!!"

9. Kandang- kelas

So inilah yang dapat aku belajar dari students aku. sebenarnye bnyak lagi vocabulary yang aku belajar dari diorang ni ape yang aku dpat simpulkan students aku mmg Kreatif dalm2 bab ni. kadang2 t tergelak aku bile terdegar ayat2 diorang. sekian bye

No comments:

Post a Comment