Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, May 20, 2009

Class Dictator

Pernah tak korang merasa diri macam tunggul bila menjerit-jerit kat depan kelas sambil menyuruh students duduk di tempat masing-masing dan senyap? (menipu la sape yang cakap takde tu)

Aku ade satu cara iaitu method yang agak komunis yang dapat dikongsi bersama korang. method ini telah diturunkan dari cikgu oldskool yang dah mengajar selama 25 tahun.

Step 1

Sebelum msuk kelas pastikan korang setting muka korang jadi bengis (practice depan cermin), kecikkan anak mata so sape yang sepet mmg advantage kecuali husin (sepet die melampau sangat kang terpejam pulak mate)

Step 2

Pikirkan 1 perkara yang boleh naik darah korang. aku cadangkan perkara seperti
1. kelas kotor
2.meja xteratur
3.tingkap berhabuk

So dari idea ni korang develop 1 cacian yang mampu buat diorang tergamam dan terkesima

Step 3

Dengan mate dan muke yang bengis korang mengorak langkah ke kelas dan terus memarahi serta merta students korang

aku yakin korang akan dapat control class korang. xpercaye cube buat. sebab aku dah cuba dan terbukti keberkesanannya

P/S: METHOD INI SESUAI UTK CLASS2 UJUNG. SELAMAT MENCUBA

2 comments:

Igniz said...

style aku plak, aku berdiri sambil tgn masuk poket, buat muka takda perasaan, tenung diorg, and then aku tanya....."dah?". Senyap.XD

teacher kool said...

cara saya- bila kelas nak abes, tahan diorang balik lambat dlm 10 minit. sebelum tu, kunci pintu belakang. korang jaga pintu depan, pastu gerenti sume diam mcm tgh sembelit kat lubang jamban

Post a Comment