Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, May 16, 2009

KETUPAT DAN RENDANG AYAM

Khamis

selepas aku membuat revision tentang literature aku duduk di atas kerusi untuk berehat sekejap sambil memerhati students aku menulis di buku latihan diorang. Masing paham dengan ape yang aku terangkan. pelbagai soalan yang ditanya kepada aku ketika diorang sedang menulis. Aku pun layan je soalan diorang.

Tiba-tiba (jeng jeng jeng)

Datang sorang murid kepada aku, bertanya

M: Sir Wan suke makan ape?

Aku: please speak in english

M: ops lupe. What do you like to eat?

Aku: I like to eat ketupat and rendang ayam. (jawapan xserius pun)

M: ok sir

Student aku pergi ke tempat duduknya balik sambil berbisik2 dengan kawan-kawannya.

Jumaat

"Today we are going to do revision on close passage questions students so prepare urself" terang aku kepada murid2 aku. proses pembelajaran berjalan dengan lancar. dengan adanya murid2 bertanyakan soalan tentang topic yang tengah dibincangkan aku akan menjawab dengan penuh semangat. kadang-kadang tu aku buat lawak gak. kasi kelas kecoh cikit.hahhaha. selepas penat membuat latihan dengan students aku. aku mengambil nafas dengan duduk di kerusi sebentar

Tiba- tiba (dung dung dung)

Datang Student aku sambil membawa sesuatu

M: Sir wan, ni ketupat and rendang ayam utk sir.

Aku: Terdiam seribu bahasa

M: makan sir saya nak tau sedap ke X?

Aku: membuka bungkusan itu dan terus mkan sambil mengangukkan kepala "sedap2".

M: YES sir suke. SELAMAT HARI GURU SIR.

aku terkejut ketika dia mengucapkan perkataan tu dekat aku. nak menagis pun ade, aku mcm xpercaya ada orang menghargai insan seperti aku ni. mmg sedap ketupat dan rendang ayam yang student aku buat tetapi lagi sedap penghargaan yang student aku berikan kepada aku. peristiwa ini akan aku kenang sampai bila2.

Selamat hari guru semua. the end

5 comments:

Igniz said...

abis la kau..students tu da kangkang ketupat ngan rendang tu..hahahahahahaahahahah...

En. Hizzly said...

ko mmg bodo

Motokar Kelisa said...

hahaha.. sir hizzly kena ktupat kangkang ke?

En. Hizzly said...

ko pun bodo gak cam ijan.

teacher kool said...

wakaakak. lepas dikangkang maseh sedap hingga mejelat jari kaki

Post a Comment