Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, June 13, 2009

Seri Kartika bt Bali

Bukan bukan....

Die bukan icon sejarah Malaysia ataupun member kepada Tun Teja. Tapi beliau adalah citizen Malaysia berbangsa Jawa

Sewaktu zaman persekolahan aku aku telah dilantik sebagai pengawas sekolah. Tugas aku ialah menjaga keamanan sekolah dari budak- budak jahat iaitu kawan- kawan aku. tugas aku sama macm superman cuma aku tidak la menyarung spendar diluar. Betul.... sumpah

Seri Kartika bt Bali ni pun pengawas gak dan beliau adalah bos aku. Kirenya dielah yang akan menyusun jadual tugasan. (Eleh poyo) dan die agak bengang dengan aku sebab aku xpernah bertugas setiap kali waktu rehat aku akan melepak dengan budak2 jahat sekolah aku. Pihak sekolah memang dah serba maklum yang aku ni pengawas xguna. tapi aku buat pekakkan telinga je

Suatu hari di kantin

Aku: mengigit kopok lekor

Seri Kartika: Wei ko apsal xjage gate block C??

Aku: Sorry, Aku pengawas bukan pengawal

Seri Kartika: camni ke pengawas? nanti aku bilang dekat cikgu ko xbertugas

Aku: Ko bilang la sampai mati 12345678910

Sejak pada hari itu aku dan Kartika tidak pernah bertegur sapa, sampai dah abis spm dan tamat zaman persekolahan. Dlam beberapa tahun ni aku pernah tersua dengan die di sport planet shah alam dan aku tegur die

Aku: wei anak bali ko skang buat pe??

Kartika: Aku sekarang ambik Degree Law kat UITM (muke bangga sambil bersorak utk bfnya yang sedang bermain futsal) Ko??

Aku: Aku ambik TESL kat unisel (muke bangga gak)

Kartika: Wei ape future ko selain jadi cikgu coz aku xnampak pape pun selain jadi cikgu or lecturer

Aku: ko nak jadi ape lepas ni?? (muke dah start kerek)

Kartika: Aku nak jadi attorney (dengan muke bangga yang nak kena penyepak)

Aku: Well xsemua bisnessman ade degree in business ok la chow

Kartika: Bersorak mcm anjing gile utk bfnya

she as law student supposedly should talk based on fact not by emotion feeling bagi aku Seri Kartika xubah mcm tin kosong yang tau mengeluarkan bunyi. Prinsip aku senang xbermakna seseorang itu berilmu bererti beliau pandai dalam segala hal Thats it.

p/s: aku dengar Seri Kartika fail dalam exam baru2 ini (gelak jahat)

3 comments:

Alif Iskandar Tareh said...

patut ko jawab je...

"pasni aku amik master dalam logistic pastu aku jadi translator.. and then keje jadi diplomat bla bla bla..."

dier pun bodo... asal amik tesl jee nak jadi cikgu... asal tesl jee.. lecturer... kecik sangat tempurung dier tueh... benggang lak aku bace... hahahahahhahahahahahhahahahahahhaha

En. Hizzly said...

aku dengar kening die beransur2 tumbuh hahaha

Syafiq Raihan said...

hahahaha......

mende yg sir cerite ni dah dengar kt klas dah....

Post a Comment